Equal opportunities in the field of inclusive education, support for students with specific needs in the Czech republic and an example of good practice the University of Pardubice

Authors

  • Zdenka Šándorová University of Pardubice, Faculty of Philosophy, Department of Educational Sciences
  • Marcela Ehlová University of Pardubice, Faculty of Philosophy, Department of Educational Sciences
  • Jaroslav Myslivec University of Pardubice, Faculty of Philosophy, Department of Educational Sciences

Keywords:

Equal opportunities, the student with specific needs (SN); tertiary educa-tion, inclusive education, University of Pardubice (UPa)

Abstract

The contribution focuses on the issue of equal opportunities in the field of inclusive tertiary education and summarizes the experience in the field of education and support of students with specific educational needs at the University of Pardubice.

References

HORVÁTHOVÁ, Ivana., PASTIERIKOVÁ, Lucia. 2017. Inkluzivní vzdělávání na vysokých školách v České republice. Integrace a inkluze ve školní praxi. Ročník IV, číslo 06, únor 2017. Praha: Forum. s. 22-28. ISSN 2336-1212.

KALEJA, Martin, Renata KOVÁŘOVÁ, Eva ZEZULKOVÁ a Petr FRANIOK. Podpora terciárního vzdělávání studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Ostravské univerzitě v Ostravě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7464-174-9.

RŮŽIČKOVÁ, Kamila a Martin KALIBA. Ověřování účinnosti podpory uchazečů a studentů se specifickými potřebami na Univerzitě Hradec Králové. In: NOVOSÁD, Libor. Rozvoj kompetencí vysokoškolských poradců napříč poradenským spektrem. Brno: Asociace vysokoškolských poradců, 2014, s. 79-95. ISBN 978-80-260-6483-1.

KOVÁŘOVÁ, Renata, Kateřina JANKŮ a Igor HAMPL. Poradenský systém pro osoby se speciálními potřebami v České republice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7464-792-5.

Národní plán vytváření rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením na období 2010 – 2014.

Národní plán podpory rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením na období 2015–2020.

POSPÍŠILOVÁ, Iveta, ed. "Vysokoškolské studium bez bariér": sborník příspěvků z VII. ročníku mezinárodní konference zaměřené na trendy ve zpřístupňování studia na vysokých školách lidem se zdravotním postižením a specifickými potřebami, konané ve dnech 21. – 22. září 2012. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013. ISBN 978-80-7372-959-2.

Pravidla pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy č. j.: MSMT-901/2016-1. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/vysoke-skolstvi/uprava-pravidel-pro-poskytovani-prispevku-a-dotaci-verejnym

Projekt Univerzita Pardubice a kampus bez bariér. Operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost (OPVK- IP – Oblast podpory 2.2). Dostupné z: http://www.upce.cz/vvr/projekty/prehled-detail.html?id=1019613

ŠÁNDOROVÁ, Zdenka a Pavel JIRAVA. Studenti Univerzity Pardubice z pohledu interdisciplinárního poradenského týmu akademické poradny APUPA a Referátu služeb hendikepovaným RSH. Aktuální otázky sociální politiky – teorie a praxe. Pardubice: Fakulta ekonomicko-správní Univerzita Pardubice, 2015, 9(1): 35-50. ISSN 1804-9095.

ŠÁNDOROVÁ, Zdenka, Ivana ŠVECOVÁ a Lenka MILBACHROVÁ. Projekt – Univerzita Pardubice a kampus bez bariér – jako nástroj realizace zpřístupnění vysokoškolského studia studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. In: POSPÍŠILOVÁ, Iveta (ed.). Sborník příspěvků ze VII. ročníku mezinárodní konference "Vysokoškolské studium bez bariér", konané ve dnech 21. - 22. 9. 2012. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013, s. 5-9. ISBN 978-80-7372-959-2.

ŠÁNDOROVÁ, Zdenka a kol. Možnosti spolupráce při zajišťování služeb a servisních opatření pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami Univerzity Pardubice s poskytovateli sociálních služeb ve městě Pardubice. In: POSPÍŠILOVÁ, Iveta (ed.). Sborník příspěvků z VIII. ročníku mezinárodní konference "Vysokoškolské studium bez bariér" konané ve dnech 19. – 20. 9. 2013. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014, s. 97-102. ISBN 978-80-7494-066-8.

ŠÁNDOROVÁ, Zdenka. Inkluzivní aktivity ve prospěch studentů se SVP na UPa v akademickém roce 2013-2014. In: POSPÍŠILOVÁ, Iveta (ed.). "Vysokoškolské studium bez bariér": sborník příspěvků z IX. ročníku mezinárodní konference zaměřené na trendy ve zpřístupňování studia na vysokých školách lidem se zdravotním postižením a specifickými potřebami, konané 25. – 26. 9. 2014, s. 45-53. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014, s. 45-53. ISBN 978-80-7494-169-6.

ŠÁNDOROVÁ, Zdenka. Podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice - příklad dobré praxe Univerzity Pardubice. Revue sociálnych služieb: Profesionálna identita v sociálnej práci: vzťah medzi trvalosťou a zmenou. Trnava: Váry, 2016, VIII.(2), 52-61. ISSN 1338-1075.

Published

2017-10-20

How to Cite

Šándorová, Z., Ehlová, M., & Myslivec, J. (2017). Equal opportunities in the field of inclusive education, support for students with specific needs in the Czech republic and an example of good practice the University of Pardubice. Diagnostics and Consultancy in Assisting Professions, 1(1), 5–19. Retrieved from https://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/125