ROPRATEMP – a tool for working pace development and reeducation of partial performance weaknesses. Pilot study – evaluation of effectiveness
Keywords:
e-education, ROPRATEM, work pace, deficits of partial functions, self- efficacy.Abstract
The paper focuses on the introduction of the new re-education program ROPRATEM (in English DEPAWO - means developing pace of work), which has been accredited in the Czech Republic since 2017. The paper includes an analysis of experience with the one year use of the program in counselling practice and evaluation of program effectiveness for individual clients. As is clear from the presented data, clients achieve a very significant improvement in work pace during the three-month program. They also use demonstrably effective action strategies to solve tasks. The author of the article has completed an accredited course for working with the program and uses it during re-educational care for clients of the pedagogical-psychological counselling center Pelhřimov.
References
DRTÍLKOVÁ, Ivana et al. Hyperkinetická porucha: ADHD. 1. vyd. Praha: Galén, ©2007. 268 s. ISBN 978-80-7262-419-5.
GOETZ, Michal a UHLÍKOVÁ, Pet-ra. ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. 1. vyd. Praha: Galén, ©2009. 160 s. ISBN 978-80-7262-630-4.
KOPECKÁ, Iva a ŽENKOVÁ, Dagmar. Program pro rozvoj pracovního tempa: metodická příručka. 2. upravené vydání. [Srubec]: Iva Štenglová - Chytré hraní, [2017]. 104 listů v různém stránkování. ISBN 978-80-270-4269-2.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Hyperaktivita nebo hypoaktivita – výchovný problém? Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. 198 stran. ISBN 978-80-8168-348-0.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. Time-manažment a autokoučink jako prevencie školní neúspěšnosti žáku. Manažment školy v praxi [online]. 2018, 7-8. ISSN 1339-925X.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. Edukačně-terapeutický projekt "Prevence relativní školní neúspěšnosti" využitelný v pedagogicko-psychologické praxi. In ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. (ed). Přínosy a možnosti využití učení prožitkem a výchovy v přírodě: v aktuálním edukačním kontextu i v historických souvislostech: kolektivní monografie. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o., 2019. 160 stran. ISBN 978-80-87723-47-0.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
- Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).