Evaluation of counseling services at a public university
Keywords:
counselling center, university, students with specific needsAbstract
The aim of this paper is to introduce the system of counseling at a specific public university. Emphasis is here placed on counseling for students with special needs. Among other things, this is an area that is closely related to quality assurance and evaluation at universities in the Czech Republic and is financed from the budget of the Ministry of Education, Youth and Sports. The paper contains the results of a questionnaire survey conducted in the autumn of 2019. The subject of this survey was to determine the degree of satisfaction of students with special needs with the services of the counseling center, which usually provides this agenda at universities. The results of the survey point to the positive and negative aspects of the implementation of these activities and can be a source of inspiration for further work, improvement and improvement of similar counseling center services.
References
AVSP – O AVSP a cíle asociace. AVSP [online]. Copyright © 2008-2020. Dostupné z: https://www.asociacevsp.cz/o-nas/
BALCAR, Jiří, KARÁSEK, Zdeněk, ŠIMEK, Milan, HODULÍK, Marek. Hodnocení výstupů ze vzdělávání a jiných aspektů vzdělávacího procesu absolventy a zaměstnavateli. Individuální projekty národní pro oblast terciárního vzdělávání, výzkumu, vývoje a inovací. 2014. Dostupné z: https://www.slideshare.net/ipnkvalita/ipn-kvalita-hodnocenivystupuzevzdelavani.
DVOŘÁKOVÁ, Vladimíra a SMRČKA, Jiří. Lesk a bída vzdělávání. Vydání první. Praha: Knižní klub, 2018. 207 stran. Universum. ISBN 978-80-242-6106-5.
HARGAŠOVÁ, Marta a kol. Skupinové poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 261 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2642-7.
HONZÁK, Radkin. Psychosomatická prvouka. Vydání první. Praha: Vyšehrad, 2019. 335 stran. ISBN 978-80-7429-912-4.
CHVÁL, Martin. Na naší škole nám záleží: jak sledovat a hodnotit kvalitu školy. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 179 stran. ISBN 978-80-262-1321-5.
KRHUTOVÁ, Lenka. Autonomie v kontextu zdravotního postižení. Vyd. 1. Boskovice: Ostravská univerzita v Ostravě v nakl. Albert, 2013. 243 s. ISBN 978-80-7326-232-7. Dostupné také z: http://dokumenty.osu.cz/fss/kas/krhutova/info_autonomie_zdp.pdf.
PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadané děti s dyslexií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 213 s., [8] s. obr. příl. ISBN 978-80-7367-990-3.
PORTEŠOVÁ, Šárka et al. Rozumově nadaní studenti s poruchou učení: cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 140 s. ISBN 978-80-210-7520-7.
Pravidla pro poskytování příspěvků a dotací 2020. Dostupné z: http://www.msmt.cz.
RÝDL, Karel. (2001). Přístupy ke kvalitě v oblasti v oblasti výchovy a školy. e-Pedagogium. 2001, 1(1). ISSN 1213-7758, eISSN 1213-7499. Dostupné z https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-200101-0002_pristupy-ke-kvalite-v-oblasti-v-oblasti-vychovy-a-skoly.php.
Výroční zprávy - Mendelova univerzita v Brně. Mendelova univerzita v Brně [online]. Copyright © 2018 Mendelova univerzita v Brně [cit. 01.07.2020]. Dostupné z: http://mendelu.cz/25000-vyrocni-zpravy
Zákon č. 111/1998 Sb. o vysokých školách. Dostupné z: http://www.msmt.cz.
ZILCHER, Ladislav a SVOBODA, Zdeněk. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Vydání 1. Praha: Grada, 2019. 216 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-271-0789-6.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
- Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).