Využití koučinku ve výživovém poradenství
Klíčová slova:
Výživové poradenství, koučink, zodpovědnost, osobní rozvojAbstrakt
Výživové poradenství je proces, který se zabývá profesionálním poradenstvím a zaměřuje se přitom na člověka. Jeho základ tvoří osobní kontakt mezi poradcem a klientem, kteří mezi sebou komunikují prostřednictvím různých dialogů. Jednou z možných cest, které může výživový poradce při práci s klientem zvolit je koučink. V textu je věnována zejména pozornost základními rámci při využití koučinku a jeho základním principům, souvisejícím s etikou poradenské péče.
Reference
PUDEL, Volker. 50 Jahre Ernährungsaufklärung. In Christel RADEMACHER (Eds.), 50 Jahre DGE – Ernährungswissen im Wan-del der Zeit. Bonn: DGE. 2003.
RUFENER A, JENT S. Der ernährungstherapeutische Prozess. In: RUFENER A, JENT S (Hg). Der Ernährungstherapeutische Prozess. Hogrefe: Bern. 2016.
CIPRO, M. Psychoanalytické koučová-ní. Praha: Grada, 2015. 978-80-247-5350-8
STARÝ, K. a kol. Pedagogika ve škole. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7376-511-0.
WHITMORE, J. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press, 2004. ISBN 80-7261-101-1.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. Techni-ky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0470-3.
Stažení
Publikováno
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
- Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).