Comparism of body posture evaluation and overweight in children age
Klíčová slova:
obesity, body posture, primary school, young children.Abstrakt
The author in his article solves the problems of correct body keeping of pupils with obesity at Primary school. The research sample was consisted from 30 pupils (15 boys and 15 girls) from schools in Banská Bystrica. For body posture evaluation of the pupils were used two Crampton´s tests: First test – facing to the wall and Second test – back to the wall. We found out that 86.7% of tested boys and 73.3% of tested girls had incorrect body holding.
Reference
Bartík P. (2005) Zdravotná telesná výchova I. Banská Bystrica: PF UMB.
Doak, C. M. at al. (2006) The prevention of overweight and obesity in children and adolescents: a review of interventions and programmes. Obesity rewiews. Available on: lsi.org/Europe/Publications/2006Prev_Over.pdf
Kanásová, J. (2005) Svalová nerovnováha u 10-12 ročných žiakov a jej ovplyvnenie v rámci školskej telesnej výchovy. Nitra: PF UKF.
Liba, J. (1996) Didaktika telesnej a športovej výchovy žiakov mladšieho školského veku. Prešov: PF UPJŠ.
Rosenbaum, M., Leibel, R.L. (1998) The physiology of body weight regulation: relevance to the etiology of obesity in children. Pediatrics
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).