Ethics of education for senium
Klíčová slova:
personalism, education, ethics, senior, person, hope.Abstrakt
Terminologically ethics of education differs from educational ethics by define notion education specifically for senium. Author bases her analysis in the context of dialogical personalism. She stresses the need to applicate basics of ethics of education for senium and formulates some of codes to apply it in an educational process in senium
Reference
Dannefer, D. – Settersten, A. (2010). The study of the life course: Implications for Social Gerontology. In: Dannefer, D. – Phillipson, CH. (Eds.) The sage handbook of social gerontology. Social gerontology. London: SAGE.
Glasa, J. – Glasová, K. (2007). Potreba dialógu a dialogických vzťahov v etickej komisii. (2 – 5) IN: Medicínska etika a bioetika 14. 2007/1 – 2.
Guardini, R. (1997). Životní období. (transl. Dolejší, L.) Praha: Zvon.
Guardini, R. (1999). Dobro, svědomí a soustřeďování. (transl. Lobkowicz, F.) Praha: Vyšehrad.
Hrehová, H. (1998). Pohľad do dejín etických systémov. Bratislava: Charis.
Kováč, D. (2011). Ako (múdro) prežívať starnutie. (190 – 226) IN: Ruisel, I. – Ruiselová, Z. (Eds.) Múdrosť v kontexte osobnosti: problem, fakty, otázky. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV.
Marcel, G. (1971). K filosofii naděje. (transl. Dvoříková, V. - Žilina, M.) Praha : Vyšehrad.
Remišová, A. (Eds.) (2008). Dejiny etického myslenia v Európe a USA. Bratislava: Kalligram.
Šauerová, M. - Vadíková, K. M. (Eds.) a kol. (2013). Specifika edukace seniorů. Praha: Palestra.
Seniorhumor Sonda do životného štýlu seniorov na Slovensku. In Nadácia Orange. Prieskumy. Život seniorov. (publ. 3.10.2010). Správa z projektu zverejnená In: Seniorhumor. Smiechom proti starobe. [online]Dňa 12.6.2012 Available: http://www.seniorhumor.org/?p=4004.
Vadíková 1, K. M. (2013). Morality of Person Under the Pressure of Publec Life. Axiology in Praxis. (27 – 38) In: Cebula, A., Waleszczyński, A., Rozmarynowska, K. (Eds.) Ethics and Public Sphere. Warsawa: Wydawnictvo Uniwersitetu Kardynala Wyszyńskiego.
Vadíková 2, K. M. (2013). Edukácia seniorov z pohľadu personalistickej etiky (180 – 229) In: Šauerová, M. - Vadíková, K. M. (Eds.) a kol. (2013) Specifika edukace seniorů. Praha: Palestra.
Vadíková, K. M. (2011). Problematika svedomia v kontexte dialogického personalizmu. Trnava: FFTU.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).