Improving conditions for combined study
DOI:
https://doi.org/10.58743/asv2022vol10no2.309Klíčová slova:
teaching methods, combined studies, successful student, obstacles in studiesAbstrakt
Combined study is demanding not only on the time management of the student, who has work and family obligations in addition to the study role. In addition, with increasing age, his cognitive condition decreases, especially in the area of memory, especially if he finished his previous studies several years ago and did not train his memory regularly. So asking students to learn by mechanical reproduction is often insurmountable for them. The school can help them to successfully complete their studies by improving the conditions in the form of specific teaching methods, easing the conditions for completing, for example, professional practice at their place of residence, and all this without reducing the quality of the studies.
Reference
Muknšnáblová, M. (2021). Změny vybraných kognitivních funkcí studentů vyšší odborné školy v průběhu jejich kombinovaného studia. Disertační práce, Univerzita Jana Amose Komenského, Praha.
Česko. Zákon č. 284/2018 Sb., o nelékařských zdravotnických povoláních [online]. 2018 [cit. 8.9.2021]. Dostupné z
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-284
Česko. Vyhláška č. 252/2019 Sb. kterou se mění vyhláška č. 55/2011 Sb. o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků[online]. 2017 [cit. 6.9.2021] Dostupné z https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2019-252.
Vyšší odborná škola MILLS. (2014). Vzdělávací program Diplomovaný zdravotní laborant Kód 53-43-N/2. Čelákovice: Vyšší odborná zdravotnická škola MILLS, s.r.o.
Vyšší odborná škola MILLS. (2015). Vzdělávací program Diplomovaný farmaceutický asistent Kód 53-43/N1. Čelákovice: Vyšší odborná zdravotnická škola MILLS, s.r.o.
Vyšší odborná škola MILLS. (2016). Vzdělávací program Diplomovaný zdravotnický záchranář Kód 53-41-N/2. Čelákovice: Vyšší odborná zdravotnická škola MILLS, s.r.o.
Muknšnáblová, M. (2022). Interakce vyučovacích metod volených dle pracovních kompetencí absolventů a úspěšnosti v rámci kvalifikačního studia na vyšší odborné škole. Disertační práce, Vysoká škola Jagiellońská v Toruni.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).