Correction of defective foot position in a preschool child - case report
DOI:
https://doi.org/10.58743/asv2022vol10no2.308Klíčová slova:
defective position of the foot, flat feet in children, movement interventionAbstrakt
The presented work deals with the topic of defective foot position in a preschool child and the possibilities of its correction. It takes the form of a case study, presenting the case of a preschool boy with a defective leg position and the content and results of the intervention that resulted in an improvement. The basis of the intervention was movement therapy, the potential benefits of which are often underestimated in practice, but a necessary condition for achieving them is the motivation of the child and his parents to carry it out regularly and methodically correctly.
Reference
Adamec, O. (2005). Plochá noha v dětském věku – diagnostika a terapie. Pediatrie pro praxi. 4,194-196. https://www.solen.cz/pdfs/ped/2005/04/06.pdf
Dungl, P. (2014) Ortopedie. Grada.
Kapandji, A. I. (1987). The Physiology of the Joints – Volume 2 – The Lower Limb. Churchill Livingstone.
Král, M. (2020). O funkčním tejpu. Umění fyzioterapie. 1, 65-71.
Levitová, A. & Hošková, B. (2015). Zdravotně-kompenzační cvičení. Grada.
Mosca, V. (2010). Flexible flatfoot in children and adolescents. Journal of children´s orthopaedics. 4(2), 107-121. doi: 10.1007/s11832-010-0239-9.
Novotná, H. (2001). Děti s diagnózou plochá noha ve školní a mimoškolní TV, ZTV a v mateřských školách. Olympia.
Teyssler, P. (2020). Ortopedický pohled na dětské plochonoží. Umění fyzioterapie. 1, 35-40.
Turner, C., Gardiner, MD., Midgley, A. & Stefanis, A. (2020). A guide to the management of paediatric pes planus. Australian Journal of General Practice. 49(5), 245-249. doi: 10.31128/AJGP-09-19-5089.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).