Occupational rehabilitation in children
Klíčová slova:
Ergoteraphy, Ergotherapist, The Ergotherapy process.Abstrakt
Occupational rehabilitation is appropriate and individually selected for patients under the control of a physiotherapist and ergotherapist and has to be "tailored". Allows, based on individual training plans not only exercise of daily living activities, but also work habits and skills needed to get a job or maintaining the original work. It is an important means of therapy for those individuals who are not expected to improve their health status and to shift to a different profession, whereby the patient is able to integrate into mainstream society. Targeted measures allow reintegration into the labor market with respect for individual professional needs, capabilities and skills of the individual. Well performed work and independence of its performance leads to higher life satisfaction and self-assessment.
Reference
Act of the National Council of the Slovak Republic (2003). no. 461/2003 Coll. on Social Insurance of 30 October, 2003. Coll. no. 461.
Best, S. (2010). Leisure Studies: Themes and Perspectives. London: SAGE Publications,
Diegel, H. (1995). Sport in a changing of society. Schorndorf: Hofmann.
Cotec Council of Occupational Therapists for the European Countries, (2000). Evidence based practice. Available on: https://www.coteceurope.eu/directory/evidence-based-practice/
Czech Association of Occupational Therapy (2008) Ergoterapeut. Available on: https://www.coteceurope.eu/membership-2/czech-republic/
Gershuny, J. (2000). Changing Times: Work and Leisure in Postindustrial Society. New York: Oxford University Press.
Jansa, P. (2005). Sport a kvalita života. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu.
Krivoštíková, M. (2011). Úvod do ergoterapie. (Introduction to occupational therapy). Prague: Grada.
Sancedetem (2019) Přehled využívaných terapeutických metod v ergoterapii. Available on: https://www.sancedetem.cz/cs/archiv-o-cem-se-mluvi/prehled-vyuzivanych-terapeuticky-metod-v-ergoterapii-u-deti-s-detskou-mozkové-obrnou-3087. shtml
Tamase, Y. et al. (2018) The influence of paint play activities on knowledge and preference for colors in preschool children in health context. Acta Salus Vitae, 2018, Vol 6, No 2, 4-14. ISSN 1805-8787. Available on: http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/actasalusvitae/article/view/168.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).