Yoga-tourism as a perspective direction on the health tourism market of Russia
Klíčová slova:
yoga, yoga-tourism, health, health tourism.Abstrakt
The process of urbanization is currently growing in connection with the increasing share of technology influence on the life of modern man. The number of stressful situations increases. One of the ways out is yoga-tourism. This paper presents the socio-demographic and motivational characteristics of yoga tourists, evidence that the level of enthusiasm for yoga, the state of physical health, and mental well-being depends on the development of yoga tourism. The received data bear practical significance for tour operators and development of the tourist market. This study provides the basis for future research on yoga-tourism.
Reference
Aggarwal A. K., Guglani M., Goel R. K. (2008). Spiritual &Yoga Tourism: A case study on experience of Foreign Tourists visiting Rishikesh, India, Proceedings of the Conference.
Baloglu, S. and McCleary, K.W. (1999) A Model of destination image formation", Annals of Tourist Research, 26(4): 868-897.
Chopra, D., & Simon, D. (2004). The seven spiritual laws of yoga. A practical guide to healing body, mind and spirit. New Jersey: Wiley & Sons, Inc.
Das, Debadyuti; Sharma, Sushil Kumar; Mohapatra, Pratap K. J.; Sarkar, Ashutosh (2007). Factors influencing the Attractiveness of a Tourist Destination: A Case Study". Journal of Services Research, 7(1): 103-129.
Dixit K. S., (2005). Tourism Pattern in Uttaranchal: Cure for Seasonality Syndrome, Tourism Today, The journal of the college of Tourism and Hotel Management, 5: 79 - 90.
Gelter, H. (2008). Total Experience Management–a conceptual model for transformational experiences within tourism", In: The Nordic Conference on Experience, Research, Education and Practice in Media, Vaasa, Finland, pp. 26-28.
Havitz, M., and F. Dimanche. (2007). Leisure Involvement Revisited: Conceptual Conundrums and Measurement Advances. Journal of Leisure Research, 29(3): 245-278.
Ivanova, Vera. (2014). History of Yoga in Russia. Part 1. IC Russia. Available on: http://russia-ic.com/culture_art/traditions/2197/#.WjB_7EribIU
Lehto, X.Y., Brown, S., Chen, Y., Morrison, A.M. (2006). Yoga tourism as a niche within the wellness tourism market, Tourism Recreation Research, 31(1): 5-14.
Smith, M., Puczkó, L., (2009). Health and Wellness Tourism, Butterworth Heinemann, Oxford.
Womens Health Yoga Journal в России 10 лет. Avalable on: http://www.whrussia.ru/fitness/yoga-journal-v-rossii-10-let/
Yoga Tourism. Available on: https://www.foto-rossiya.ru/en/Yoga-tourism
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Autorům je dovoleno a doporučováno, aby zpřístupnili svou práci online (například na svých webových stránkách) před a v průběhu redakčního řízení jejich příspěvku, protože takový postup může vést k produktivním výměnám názorů a také dřívější a vyšší citovanosti publikované práce (Viz Efekt otevřeného přístupu).