Aktuální společnost a symboly v mediální komunikaci

Autoři

  • Zdeněk Eška Metropolitan University Prague, Doctoral programme student – Media Studies

DOI:

https://doi.org/10.58743/dap2024no13.352

Klíčová slova:

komunikace, média, společnost, objektivnost, symboly

Abstrakt

Tento článek zkoumá aktuální společnost a symboly v mediální komunikaci. Zaměřuje se na roli médií v ovlivňování společenských hodnot a interpretaci vizuálních sdělení. Cílem je analyzovat, jak média formují a přenášejí symboly, které ovlivňují vnímání reality a sociální interakce.

Analyzujeme historický vývoj médií od knihtisku po současné digitální technologie. Diskutujeme o mediální objektivitě a interpretaci událostí, které ovlivňují publikum. Výzkum se soustředí na plánované a nezáměrné účinky médií, včetně vlivu dezinformačních webů na veřejné mínění.

Používáme teoretické a empirické přístupy k pochopení mediálních vlivů. Metodika zahrnuje analýzu mediálních obsahů a rozhovory s odborníky. Výsledky ukazují na významnou roli médií v utváření společenského diskurzu a potřebě kritického přístupu k mediálním informacím.

Reference

Brno: Barrister & Principal, 2001.

Briggs, A.; Burke, P. (2005). A social history of the media: from Gutenberg to the Internet. USA: Polity.

Chapman, J. (2005). Comparative Media History. Cambridge: Polity Press.

Čapek, K. (1931). Marsyas, čili Na okraji literatury. Československý spisovatel.

Doubravová, J. (2008). Sémiotika v teorii a praxi. Vyd. 2. Praha: Portál.

McLuhan, M. (2011). Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Mladá fronta.

McQuail, D. (2009). Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.

Schneiderová, S. (2015). Analýza diskurzu a mediální text. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum.

Jakubowicz, K. (2017). (Média a demokracie v 21. století: hledání nových modelů. Brno: Masarykova univerzita.

Jenkins, H. (2006). Convergence Culture. Where old and new media collide. NYU Press, 2006. ISBN 978-081-47430-72.

Jirák, J.& Köpplová, B. (2015). Masová média. Praha: Portál.

Jirák, J. Média a jejich role ve společnosti. Metodický portál: Články[online]. 10. 05. 2006, [cit. 2023-01-29]. Dostupné z: https://clanky.rvp.cz/clanek/555/MEDIA-A -JEJICH-ROLE-VE SPOLECNOSTI.html.

Jowett, G. & O'Donnell, V. (2019) Propaganda & persuasion. Los Angeles: Sage Publications.

Lippmann, W. (2015) Veřejné mínění. Praha: Portál

Volek, J. & Urbániková, M. (2017). Čeští novináři v komparativní perspektivě: hybridní, virtuální a mizející žurnalisté v post-transformační fázi. Praha: Academia.

Schulz, W. & Reifová I. (2011) Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum.

Svobodová, J. (2016) Manipulace a argumentace v politickém a mediálním diskurzu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.

Trampota, T. & Vojtěchovská, M. (2010). Metody výzkumu médií. Praha: Portál.

Stažení

Publikováno

15-10-2024

Jak citovat

Eška, Z. (2024). Aktuální společnost a symboly v mediální komunikaci. DIAGNOSTIKA A PORADENSTVÍ V pomáhajících profesích, 13, 6-16. https://doi.org/10.58743/dap2024no13.352