Improving conditions for combined study
DOI:
https://doi.org/10.58743/asv2022vol10no2.309Keywords:
teaching methods, combined studies, successful student, obstacles in studiesAbstract
Combined study is demanding not only on the time management of the student, who has work and family obligations in addition to the study role. In addition, with increasing age, his cognitive condition decreases, especially in the area of memory, especially if he finished his previous studies several years ago and did not train his memory regularly. So asking students to learn by mechanical reproduction is often insurmountable for them. The school can help them to successfully complete their studies by improving the conditions in the form of specific teaching methods, easing the conditions for completing, for example, professional practice at their place of residence, and all this without reducing the quality of the studies.
References
Muknšnáblová, M. (2021). Změny vybraných kognitivních funkcí studentů vyšší odborné školy v průběhu jejich kombinovaného studia. Disertační práce, Univerzita Jana Amose Komenského, Praha.
Česko. Zákon č. 284/2018 Sb., o nelékařských zdravotnických povoláních [online]. 2018 [cit. 8.9.2021]. Dostupné z
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-284
Česko. Vyhláška č. 252/2019 Sb. kterou se mění vyhláška č. 55/2011 Sb. o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků[online]. 2017 [cit. 6.9.2021] Dostupné z https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2019-252.
Vyšší odborná škola MILLS. (2014). Vzdělávací program Diplomovaný zdravotní laborant Kód 53-43-N/2. Čelákovice: Vyšší odborná zdravotnická škola MILLS, s.r.o.
Vyšší odborná škola MILLS. (2015). Vzdělávací program Diplomovaný farmaceutický asistent Kód 53-43/N1. Čelákovice: Vyšší odborná zdravotnická škola MILLS, s.r.o.
Vyšší odborná škola MILLS. (2016). Vzdělávací program Diplomovaný zdravotnický záchranář Kód 53-41-N/2. Čelákovice: Vyšší odborná zdravotnická škola MILLS, s.r.o.
Muknšnáblová, M. (2022). Interakce vyučovacích metod volených dle pracovních kompetencí absolventů a úspěšnosti v rámci kvalifikačního studia na vyšší odborné škole. Disertační práce, Vysoká škola Jagiellońská v Toruni.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, while the work is also licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to share this work acknowledging its author and initial publication in this journal.
Authors are permitted to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the work in the version published in the journal (for example, to publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to share their work online (for example, on their websites) before and during the editorial process of their contribution, as such a practice can lead to productive exchanges of ideas and also earlier and higher citation of the published work (See the Open Access Effect).